حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری در سلسله نشست های هم اندیشی خود با گروه های تبلیغی و دست اندرکاران تبلیغ در نشستی با هنرمندان حوزوی عرصه تبلیغ که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تبلیغ، شور و هیجان بسیاری میان طلاب صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه مدیریت حوزه‌های علمیه و معاونین مختلف، جلسات بسیاری در این راستا برگزار شده است، مطرح کرد: همچنین کمیته و شورایی به منظور پیگیری این موضوع تشکیل شده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه دو طرح در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری تمام حوزه را مدنظر قرارداده‌اند.

وی ادامه داد: تمام مجموعه‌های حوزه باید در این مسیر گام بردارند و طی آن معاون آموزش نیز باید آموزش‌ها را بر مبنای تبلیغ تغییر دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به اینکه این طرح حدود ۵ سال زمان نیازدارد، خاطرنشان کرد: همچنین طرح‌های کوتاه مدت نیز درحال تدوین و عملیاتی شدن است.

وی با بیان اینکه در معاونت تبلیغ جلسات متعددی در این راستا برگزار کرده‌ایم، تصریح کرد: در نظرداریم در این نشست‌ها با هم‌اندیشی‌هایی که انجام می‌شود بتوانیم به طرح‌ها و ایده‌های جدیدی برسیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه مدیر حوزه‌های علمیه نسبت به مسئله هنر حساس و دغدغه مند است، یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز به موضوع هنر در حوزه‌های علمیه تاکید بسیاری دارند.

وی با بیان اینکه امروز عمده حجم تبلیغ به سمت مدارس رفته است، ابراز کرد: در سال گذشته از ۴ هزار مدرسه طرح امین به ۲۴ هزار مدرسه رسیده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به اینکه در پایان سال گذشته ۲۱ هزار طلبه آشنا و فعال در حوزه مدارس داشته‌ایم، بیان کرد: آموزش و پرورش نیز نسبت به این وضعیت ابراز رضایت داشته است.

وی ادامه داد: اقداماتی در راستای ورود طلاب و حضور آنان در آموزش و پرورش انجام شده است، ولی در این راستا نیز نگرانی‌هایی وجود داشته است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه طی دو سال و نیم گذشته بیش از ۳۰۰ جلسه هماهنگی گرفته‌ایم، اظهار کرد: این جلسات خروجی‌های موثری ازجمله هماهنگی با دفتر تبلیغات در اعزام مبلغ داشته است.

در ادامه این نشست تعدادی از هنرمندان حوزوی به بیان دغدغه ها، راهکارها و پیشنهادات خود در عرصه تبلیغ بیان کردند.